I yes en: Empezipiallo > Autors > Fernando Romanos Hernando

Fernando Romanos Hernando

Ye profesor d’IES d’a espezialidat FOL. Ba fer as diplomaturas de Treballo Sozial y Relazions Laborals. Ye miembro de l’Academia de l’Aragonés acupando a bocalía de Sozializazión. Ye miembro de o Consello d’a Fabla Aragonesa y d’o Rolde d’Estudios Aragoneses.
Ha adedicau muitos años a imbestigar as bariedaz bibas de l’aragonés y fruto d’ixa fayena son obras como Al límite: la pervivencia de l’aragonés en el norte de Zaragoza; L’aragonés de A Fueba; Fraseología del chistabín; El aragonés de Baixo Peñas; Dizionario aragonés: chistabín-castellano y Sarabillo más d’antes: bida y parlache.
Chunto con Fernando Blas Gabarda dirige o proyeuto Archivo Audiovisual del Aragonés un fondo decumental en bideo con testimonios de charradors natibos de todas as bariedaz de l’aragonés, y o proyeuto de cooperazión transfronteriza Culturas Pirenaicas y Nuevas Tecnologías entre a luenga aragonesa y a luenga gascona.
En 2005 ba ganar o premio Arnal Cavero de literatura d’o Gubierno d’Aragón con o poemario Baixo a mirada de Os Fustez.
Tamién ha ganau premios literarios per narrazions curtas como Barucas pegallosas; Es bulturnos; O lupo saputo; Farto y Baixo l’augua.

Libros publicaus en Gara d'Edizions

  • DICCIONARIO ARAGONÉS: chistabín - castellano

    Más informazión
  • EL ARAGONÉS DE BAIXO PEÑAS. Localidades de Sobrarbe situadas en las faldas de Peña Montañesa.

    Más informazión
  • FRASEOLOGÍA EN CHISTABÍN. Dizionario de refranes, modismos, locuciones y frases hechas en aragonés de la bal de chistau.

    Más informazión